vrijdag 25 januari 2019

Update atelier

 Hi there,


Een ding heb je nodig wanneer je zelf gaat bouwen en dat is geduld! Het tweede is flexibiliteit. Van het eerste heb ik niet zo heel veel gelukkig wel van het tweede. Het is nu 9 maanden geleden dat de plannen voor mijn eigen atelier vorm begonnen aan te nemen. De tekeningen waren geweldig, de ideeën fantastisch. Helaas is er van de eerste ideeën niet veel over gebleven. Daar komt de flexibiliteit goed van pas. 😉 Nu zijn we aanbeland bij de laatste fase van de goedkeuring van de omgevingsvergunning. Nu pas? Ja nu pas zoals ik al zei: geduld. Goede hoop dat het nu wel wordt goedgekeurd en dan kunnen we door, dan gaan we echt bouwen.
In de tussentijd zit ik niet stil, lees ik blijf flexibel, en ben ik wat andere technieken gaan ontdekken. Ook dat kost geduld en ja dat blijft lastig.😆 Maar ik wil hier heel graag een van de nieuwe technieken met jullie delen. Het is glas fusing. Het letterlijk aan elkaar smelten van verschillende stukken glas. Door te variëren met temperatuur en tijd krijg je prachtige resultaten. Een fotootje heb ik bijgevoegd.Glas is al heel lang mijn passie en om dat nu te kunnen verwerken in sieraden blijkt voor mij een schot in de roos. Glas is net als bijvoorbeeld koper koud en levenloos maar wanneer je het draagt neemt het jouw warmte over en gaat het leven. Het wordt mooier door te dragen door het aan te raken door het te verzorgen.
Omdat je met glasfusing wel beperkingen ondervind ben ik me ook aan het verdiepen in polymeerklei. Heel erg zen wordt je daarvan. De resultaten zijn nog niet zo mooi dus daar  in de toekomst meer over. Ik ben heel erg benieuwd wat polymeer klei mij zal brengen. Door deze periode van geduld en flexibiliteit ga je nadenken en kom je tot nieuwe inzichten. Heel graag wil ik van een breed assortiment aan sieraden en technieken mijzelf meer focussen op wat ik leuk vind maar vooral waar ik goed in ben. Een lieve vriendin liet mij weten na het bekijken van een aantal vaan mijn projecten dat er voor haar 1 ding uitsprong. Wat ze letterlijk zei was: Dat is het! Daar moet je mee doorgaan! Tja zo'n uitroep kun je niet negeren toch?
 Dat dit eruit springt komt door het materiaal. Zilver en koper💕 zijn echt mooie materialen om mee te werken maar vooral ook om te combineren. Dus dat wordt in de toekomst het product waar ik me mee ga profileren. Naast mijn eigen ontwerpen en producten verkopen wil ik het graag samen doen met jullie. Dit is straks mogelijk in het nieuwe atelier. Dan kunnen we samen een mooie hanger armband of oorbellen maken met glas, polymeerklei of metaalklei. Iets om naar uit te kijken niet waar?
.
Ik hou jullie op de hoogte.

Lieve groetjes Sandra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten